Prezidentskí kandidáti na Facebooku – komu rastie základňa najviac?

Prezidentskí kandidáti na Facebooku – komu rastie základňa najviac?

Do prezidentských volieb ostáva ešte niekoľko mesiacov a kandidáti sa čoraz častejšie objavujú v rôznych médiách. Vynikajúcim spôsobom ako dať o sebe vedieť prakticky každému, sú sociálne siete, Facebook nevynímajúc.

Populárnu sieť využíva už okolo 2,5 milióna Slovákov. Pred prezidentskými voľbami je to spôsob ako mobilizovať svojich voličov a prostriedok lacnej i účinnej komunikácie. Komu z našich prezidentských kandidátov rastie fanúšikovská základňa najrýchlejšie?

Ktorí kandidát má najviac fanúšikov?

Rebríček celkového počtu fanúšikov na Facebooku vedie kandidát Milan Krajniak, ktorí ich má cez 32-tisíc a tak si zvyšuje náskok pred druhým v poradí Eduardom Chmelárom, ten ich má momentálne niečo nad 29-tisíc. Trojicu úspešných kandidátov v počte fanúšikov uzatvára Béla Bugár s počtom cez 24-tisíc. V tesnom závese za nimi je kandidát na prezidenta Štefan Harabin s počtom fanúšikov niečo vyše 21-tisíc.

Ak by sme sa pozreli na parameter, komu zo všetkých prezidentských kandidátov najviac rastie fanúšikovská základňa, tak by prvé miesto obsadila Zuzana Čaputová, tá totiž v septembri získala 2 539 nových fanúšikov a tak ich už má vyše 17-tisíc, ďalej je to Róbert Mistrík, ktorý ich získal v rovnakom období 2 382 a má ich už niečo cez 14 500.

Interakcie na Facebooku

Zo všetkých známych prezidentských kandidátov sa v septembri na Facebooku najviac darilo kandidátovi Robertovi Mistríkovi, ten získal vyše 20-tisíc interakcií, čiže lajkov, zdieľaní a komentárov. Za ním nasleduje Zuzana Čaputová s 19-tisíckami interakcií, ďalší v poradí je Eduard Chmelár s 18-tisíckami a Štefan Harabin s takmer 16-tisíckami. Najmenej interakcií v sledovanom období mal prezidentský kandidát Radovan Znášik.

Do počtu interakcií sú zarátané komentáre, zdieľania i lajky dosiahnuté organicky, ale aj tie, ktoré sú podporené reklamou na sociálnej sieti. Kandidáti sa už zviditeľňujú aj prostredníctvom sponzorovaných príspevkov na sociálnej sieti, čo môže len umocniť ich viditeľnosť a zvýšiť aktivitu na ich facebookovej stránke.

Diskusie na Facebooku

Dôležitou súčasťou kampaní prezidentských kandidátov je ich aktivita na sociálnych sieťach. Komunikácia s verejnosťou cez facebookové stránky môže mať vplyv aj na rozhodovanie voličov. V auguste aj v septembri vyvolali najväčšie diskusie na svojej facebookovej stránke Róbert Mistrík, mal až 1 769 komentárov a Milan Krajniak ich mal až 1 781.

Prezidentský kandidáti na svojich profiloch prispievajú najrôznejšími príspevkami. V sledovanom období v popularite viedol príspevok Zuzana Čaputová o podpore od Róberta Bezáka s počtom 2 592 lajkov, 119 zdieľaní a do komentárov prispelo svojim názorom 166 diskutujúcich. Nová profilovka Štefana Harabina získala 2 424 lajkov, 161 komentárov a 69 zdieľaní. Kauza o colných podvodoch v príspevku Róberta Mistríka získala 1 590 lajkov, 362 zdieľaní a 161 komentárov.

Úspešnosť kandidáta či kandidátky na sociálnej sieti nezávisí len od sily jeho profilovej stránky, ale aj od podpory facebookového účtu politickej strany, ktorá ho podporuje. V tomto porovnaní sú údaje z hlavných facebookových stránok jednotlivých kandidátov a kandidátok. Tieto čísla nepredikujú celkovú popularitu možného kandidáta na prezidenta, avšak poukazujú momentálnu úspešnosť jeho kampane na sociálnej sieti.

Leave a comment